موج ضد مهاجرتی نگرانی شما را برانگیخته است؟ هم اینک درخواست مهاجرت از طریق خانواده خود را ثبت نمایید.

به قلم دکتر طاهر کاملی

دونالد ترامپ اولویتهای خود را در طول انتخابات ریاست جمهوری واضح و آشکار ساخت. اِعمال قوانین مهاجرتی در زمره این اولویتها به شمار می رود. تمرکز محافظه کاران در طی ماههای اخیر بر خاتمه “مهاجرت زنجیره ای” بوده است.”مهاجرت زنجیره ای” عبارتی کلی و نادقیق بوده که دلالت بر مهاجرت از طریق خانواده دارد. اما ایجاد زنجیره خود فرآیندی شاق و دشوار است چرا که دارندگان کارت سبز و اتباع آمریکا پس از گذشت سالیان سال می توانند امکان مهاجرت والدین و خواهر و برادر خود را مهیا کرده و سپس بستر ورود سایر بستگان درجه یک را فراهم سازند.

درخواست ویزای مهاجرتی از طریق خانواده و حصول موفقیت در این زمینه زمان بر بوده و صبر متقاضیان را می طلبد. دلایل متعددی می تواند فرد را از دستیابی به آرزوی خود برای زندگی در آمریکا ناکام گرداند. محکومین کیفری، امتناع از انجام خدمت سربازی، ابتلا به برخی از بیماریها و به خطر انداختن امنیت ملی نمونه ای از این دلایل محسوب می شوند. مهاجران غیرقانونی نمی توانند به روش مهاجرت از طریق خانواده تمسک جویند.

گذشته از این، افراد باید سالیان سال برای ورود به آمریکا به انتظار بنشینند. علاوه بر این، محدودیتهایی بر شهروندان برخی از کشورها همچون چین، مکزیک، هند و فیلیپین اِعمال می شود. زمان ورود به آمریکا بر مبنای زمان ثبت درخواست مهاجرتی (تاریخ اولویت) و اولویت خانوادگی (F1، F2A، F2B، F3 و F4) تعیین خواهد شد.

F1: فرزندان مجرد و بالای ۲۱ سال اتباع آمریکایی (سالانه ۲۳۴۰۰ ویزا برای این دسته درنظرگرفته می شود).

F2B: فرزندان مجرد و بالای ۲۱ سال مقیمهای دائمی آمریکا (سالانه ۲۳ درصد از سهیمه مربوط به اولویت دوم خانوادگی یا F2 (سهمیه اولویت دوم خانوادگی، ۱۱۴۲۰۰ می باشد) به این دسته تعلق می گیرد).

F3: فرزندان متأهل اتباع آمریکایی (سالانه ۲۳۴۰۰ ویزا به این دسته تعلق می گیرد).

 F4: خواهر و برادر اتباع آمریکایی به همراه همسر و فرزندانشان. اتباع آمریکایی باید حداقل ۲۱ سال سن داشته باشند (سالانه ۶۵۰۰۰ ویزا برای این دسته منظور می شود).

منبع: این کتاب همچنین در وبسایت قابل دسترسی می باشد:

The Immigration Handbook: A Practical Guide to United States Visas, Permanent Residency and Citizenship

منبع دیگر:

U.S. Department of State- Bureau of Consular Affairs

 کاخ سفید قصد خود مبنی بر اِعمال محدودیت بر مهاجرت از طریق خانواده را علنی ساخته است. کاخ سفید اخیرا چهارچوب پیشنهاد خود را که بدین ترتیب مهاجرت از طریق خانواده را به همسر و فرزندان خردسال منحصر و محدود نموده، منتشر کرده است. این مسئله می تواند عواقب جدی برای گروه F1، F2B، F3 و F4 به همراه داشته باشد. تغییرات پیشنهادی بر وضعیت متقاضیانی که در حال حاضر در انتظار بسر می برند اثر منفی نگذاشته بلکه اشخاصی که در صدد اقدام مهاجرتی هستند را در ورطه ای از عدم اطمینان و ابهام فرو خواهد برد.

 کنگره با رویکردهای افراطی نامأنوس بوده و موافقت کنگره به ندرت در این زمینه کسب شده است. اما تاکنون محافظه کاران در دوران غیرقابل پیش بینی ریاست جمهوری ترامپ به سرعت به موفقیت نائل آمده اند. پیش از اِعمال قوانین سختگیرانه از سوی حکومت فعلی، اقدامات لازمه را به عمل آورده و فرآیند درخواست مهاجرتی خود را آغاز نمایید. وکلای دفاتر حقوقی دکتر کاملی و همکاران می توانند به صورت حرفه ای و تخصصی شما را در این مسیر راهنمایی نموده تا بدین وسیله اولین گامهای خود برای پیوستن به خانواده خویش در آمریکا را بردارید. شما می توانید سؤالات خود را با ایمیل info@kameli.com یا شماره تلفن ۰۰۱.۳۱۲.۴۲۷.۰۱۳۹ مطرح نمایید.

 

 

درخواست مشاوره